نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
10986
-
الف
+

ترس جکی چان از کتک خوردن توسط بروس لی!

عمر کوتاه بروسلی به او اجازه نداد تا فلم های بیشتری از سینمای رزمی بسازد و در آنها بازی کند.

«بروس لی» اسطوره ای است که سینمای رزمی را از حرکت های دلقک وار رزمی کاران فلم های هنگ کنگی به سمت سینمایی کشاند که مخاطبانش قهرمان فلم را باور داشتند.

به گزارش آی فیلم2،«بروس لی» فراتر از یک بازیگر معمولی رزمی کار بود که در فلم های کاراته ای، با جست و خیز کردن و انعکاس صدا بخواهد توجه تماشاگر را جلب کند!

او با وجود اینکه از سنین نوجوانی ورزش کانگ فو را آموخته بود اما ذات بازیگری اش، او را به عنوان قهرمانی باورپذیر و متکی به توان بدنی و ویژگی های هنری در ذهن مخاطبان سینما شناساند.

هرچند عمر کوتاه بروسلی به او اجازه نداد تا فلم های بیشتری در سینمای رزمی بسازد و در آنها ایفای نقش کند اما همین تعداد اندک نیز در تاریخ سینما از او جلوه ای اسطوره ای باقی گذاشت.

یکی از فلم های محبوب این بازیگر فقید «اژدها وارد می شود» است که به همراه «جان ساکسون» و «جیم کلی» دو بازیگر مطرح دهه هفتاد امریکایی ساخت. در این فلم البته جمع زیادی از بدل کاران و ورزشکاران هنگ کنگی هم حضور داشتند که یکی از آنها که بعدها خود به ستاره فلم های رزمی مبدل شد «جکی چان» است!

«جکی چان» در فلم «خشم اژدها» که در امریکا با نام «ارتباط چینی» روی پرده سینما رفت و همچنین «اژدها وارد می‌شود» به عنوان سیاهه لشکر حضور داشته است.

جکی چان در بیان خاطره ای گفته بود: «وقتی که کارگردان فریاد زد «حرکت»، بروس لی چوب هایی را که در دستش داشت پرتاب کرد و به سمت من دوید! من لت شدن هر روزه عادت داشتم. اما وقتی دیدم بروسلی به سمت من دوید، از ترس وانمود کردم که ضربه خوردم!»

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر